zaterdag 9 juni 2012

Do's & dont's voor je haar

Ik heb vandaag een paar tips voor jullie om mooi haar te krijgen. Ik krijg vaak de vraag hoe ik mijn haar zo mooi krijg. Nou vandaag ga ik jullie hierbij een handje helpen. Hieronder zie je mijn haar.










Do's
1. Was je haar zo min mogelijk, omdat dit je haar beschadigd. Je wilt ook niet dat het vet word, dus was het ongeveer 2 a  3 keer in de week. Koop een shampoo voor jouw haartype. Dus voor vet, droog, pluizig of beschadigd haar etc. etc.
2. Gebruik niet te veel shampoo, hierdoor word je haar sneller vet. Gebruik genoeg voor jouw haar lengte.
3. Gebruik een conditioner, voor jouw haar type en breng deze alleen aan op de punten/staart van je haar. Als je de conditioner bij de haarwortels gebruikt word het vet.
4. Gebruik een keer in de week een haarmasker, ook die moet voor jouw haartype zijn. Ik gebruik Andrelon 1 minuut masker hair repair. Hij werkt erg fijn.
5. Gebruik een serum om je haar te laten glanzen.
6. Spoel je haar na met koud water nadat je jouw haar hebt gewassen, hierdoor gaat het glanzen.
Dont's
1. Je haar borstelen als het nat is, anders beschadigd het! Gebruik een grote grove kam om je haar te ontklitten. En gebruik serum om je haar glad te maken. Zo kamt het makkelijker door.
2. Veel hitte op je haar gebruiken, zoals fohn, stijltang, krultang etc. MOET dit echt een keer gebruikt worden gebruik dan een hitte beschermende spray die je in je haar doet VOORDAT je te werk gaat. Maar ook met hitte beschermende spray beschadigd het heel erg, dus beter doe je het gewoon niet. Je kunt ook krullen of stijl haar krijgen zonder hitte te gebruiken. Moet je maar even googlen.
3. Elastiekjes met ijzer gebruiken, hierdoor breekt het haar sneller af. Gebruik elastiekjes zonder ijzer!
4. Met elastiek in je haar gaan slapen, dus niet met een staart of een knot. Door het vele draaien beschadigd het haar. Als je met je haar  vast wilt slapen, doe dan een vlecht in. Of doe een hele zachte 'make-up haarband' in je haar en draai die losjes om je haar heen. Beautygloss heeft hierover een filmpje *klik*
5. Gebruik niet te veel producten om je haar te stylen.
6. Je haar niet borstelen. Het klinkt raar, maar het is echt erg slecht. Maar als je het dan écht wil borstelen doe het dan met een borstel zoals deze hieronder genaamd: een glansborstel verkrijgbaar bij de hema voor 3,95. En glij dan heel zachtjes over je haar om de klitten er zorgvuldig uit te kammen.
Verder is het belangrijk dat je, je haar vaak genoeg knipt. Minstens een keer in de drie maanden. Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad!

Liefs, Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten