donderdag 15 november 2012

Pesten.

De laatste tijd is er veel te vinden over het onderwerp pesten op de beautyblogs. Dat komt natuurlijk mede door het afschuwelijke verhaal van Tim, die zelfmoord pleegde omdat hij zo erg gepest werd. Mijn vraag is dan, hoe kun je zoiets doen, iemand zo erg pesten dat diegene dat doet? Zelf ben ik ook gepest en ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen.



Ik werd op de basisschool gepest door de populaire meiden uit de klas. Ik was niet bepaald een buitenstaander, ik had vriendinnen. Maar dat waren dus de meelopers. Die vriendinnen die ik had pestten mij soms ook, omdat zij bang waren zelf gepest te worden. Dus gingen zij mij ook pesten, ik heb hier superveel verdriet over gehad.

Het ergste beeld wat nog in mijn hoofd rondspookt is in de gymles. We gingen met alle meiden van de klas omkleden, ik werd uitgescholden voor barbie, ik weet niet waarom. Maar dat was nog niet het ergste, want tijdens de gymles gingen we paaltjesvoetbal doen. Ik denk dat jullie het wel kennen, iedereen staat in het veld met een eigen paaltje en probeert elkaar af te schieten door het paaltje om te trappen met een voetbal. Ik haatte dit spel, want telkens als ik in het veld stond kwamen alle meiden naar mij en sloten een kring om mij en mijn paaltje heen en trapten de bal naar mij toe totdat hij om ging.. Dit was zo vreselijk en dit is ook echt een van de momenten die echt 'littekens' achter laten. Voor de rest weet ik niet veel meer, maar ik weet wel nog dat ik nooit bij een groep mocht horen en over plaatsen waar ik stond werden rare dingen gezegd waardoor de hele klas weer in een deuk lach.

Ook werd ik natuulijk vaak uitgelachen, maar dat vond ik dan nog niet het ergste. Deze pesterijen hebben van groep 5 tot groep 8 geduurt. En in groep acht was ik het gewoon echt 'zat' en ben ik naar de directeur van de school gestapt omdat de leraar er nooit iets aan deed. Het heeft wel geholpen voor een tijdje, maar daarna ging het weer verder. Het einde van groep acht naderde en uit de cito kwam gelukkig een goed punten aantal waarmee ik de havo kon halen, daar was ik super blij mee. Op de middelbare school ben ik gelukkig nooit meer gepest. En als ze dat doen, bijt ik van me af. Trouwens ook als ik zie dat anderen gepest worden.

2 dingen die ik kan aanraden. Pest zelf NOOIT, je maakt iemand echt kapot van binnen en soms ook van buiten als het pesten echt ver gaat. Pest gewoon niet, misschien is iemand anders dan de rest. Maar respecteer dat en zie er de leuke dingen van in. Laat diegene zichzelf zijn in plaats van dat hij/zij kapot gaat vanbinnen omdat jij zo nodig dat 'grappige' grapje moest uithalen. Doe het gewoon niet!!!

Ding 2 is voor de mensen die gepest worden, ga op een vechtsport! Dit is echt een goede sport, je krijgt meer zelfvertrouwen doordat je weet van jezelf dat als iemand je aan wil vallen, dat jij diegene aankan. Dit geeft gewoon zo'n 'boost' aan je zelfvertrouwen. Ikzelf heb dit ook gedaan voordat ik naar de middelbare school ging. Het heeft me echt geholpen van mezelf af te bijten, het resultaat, ik ken bijna mijn hele middelbare school op een 'positieve' manier. Dit is je doel! En hou je doel in zicht.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden, en word je gepest? Vertel je verhaal in de comments, ik heb vast tips die kunnen zorgen dat het beter gaat. Ik weet namelijk dat superveel mensen gepest worden, en het moeilijk vinden om erover te praten, maar op internet kun je jezelf gewoon anoniem maken en een comment bij dit artikel plaatsen zodat ik je kan helpen. Ik vond het moeilijk om hierover te vertellen, maar ik vind het belangrijk dat pesten wordt besproken!

Hieronder een gedicht over pesten gemaakt door mij:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten