woensdag 14 november 2012

Plannen!

Hi girls! Vandaag wil ik even wat tips geven hoe je een fijne planning kunt maken voor je huiswerk en leerwerk wat je moet doe voor je studie of school. I hope u like it! <3



Wat sowieso natuurlijk heel handig is, is gewoon je planning/agenda bijhouden op je mobiel. Zelf heb ik een samsung galaxy s2, en ik gebruik mijn telefoon echt voor alles! Je kunt er alles mee, dus dat doe ik ook.

Ik plan al mijn dagelijkse dingen die ik moet doen, toetsen die ik moet maken. En verslagen die ik moet inleveren, noem maar op, ik plan ze allemaal op mijn mobiel. Voorheen deed ik dit gewoon in mijn agenda, maar aangezien ik meer op mijn mobiel kijk dan in mijn agenda leek dit me dus een beter plan. Je kunt herinneringen aan je gebeurtenissen doen, zodat je mobiel jou herinnerd en je het dus niet vergeet. En dit kan jou agenda natuurlijk niet.





















Hierboven zie je dus mijn mobiel, ik ben er super blij mee en ik zou ook echt niet zonder kunnen. Nu al helemaal omdat mijn hele leven erin geplant staat ;). 

Er zijn ook nog andere manieren om je leven te plannen, gewoon de ouderwetse 'pen en papier' manier of de memo blaadjes manier ( die overigens wat chaotisch is ). Maar deze kan ik ook wel even uitleggen. Maar ik ga zelf voor mijn mobiel.



Om gewoon te plannen in een kladblok is het handig om alle dagen op te schrijven ( als die er niet al in staan ). Dan ga je daar achter plannen, maak je planning op zondag ( dat is het handigst). Schrijf je huiswerk op, en stel je hebt erg veel hw voor een bepaalde dag, splits het dan en plan je week zodat je het WEL kunt halen. 

Dus als je op woensdag weinig te doen hebt en op vrijdag super veel, plan dan wat van vrijdag naar de woensdag! Stuk minder chaotisch en je kunt weer even rustig ademhalen. Zo doe je dit ook met toetsen, leer je toetsen niet 1 dag van tevoren maar minimaal 2 dagen van tevoren. Zodat je dingen die je niet snapt nog aan de docent of vrienden/vriendinnen kunt vragen.



De laatste manier. Heb jij niet veel huiswerk, of heb je dat allemaal al geplant en hoef je maar een paar kleine dingen te onthouden? Gebruik klevende memo blaadjes! Deze plak je op een plek waar je vaak komt, bijvoorbeeld de spiegel of je computer. Zo lees je wat je moet onthouden erg vaak, en vergeet je het dus niet. Dit kun je ook doen als je moet leren en je bijv. een bepaald woordje voor engels, duits enz. of een begrip niet in je hoofd krijgt. Schrijf hem op een klevend memo blaadje, en plak hem op een plek waar je vaak komt. Als je het vaak leest onthoud je het snel!

Tumblr_lixit8ej2i1qaobbko1_500_large

Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden!

Succes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten