vrijdag 31 mei 2013

Plannen!

Hey allemaal, vandaag heb ik een artikel over plannen. Het is belangrijk voor mij om alles gepland te hebben, meestal plan ik in mijn hoofd maar een planning op papier is natuurlijk wat overzichtelijker en duidelijker en geeft rust. Vandaag geef ik wat tips voor het maken van een planning.

Tumblr_ml7s4t3buw1qk4aoeo1_500_large



Je planning verdeel je in dagen van de week. Je bekijkt even je agenda en maken die planning! Heb je veel toetsen volgende week? Zorg er dan voor dat je goed voorbereid bent en niet hoeft te stressen omdat je nog moet leren. Zorg ervoor dat je een week van tevoren je planning netjes klaar hebt voor de week erna. Dit zorgt voor rust en zorgt dus ook voor een rustigere huid ;). 

Maak je niet zo druk om wat kinderen in de klas zeggen of doen, doe je ding en leer goed zodat jij uitblinkt met je cijfers in plaats van met de duurste merkkleding. 

Large

Plan je leerwerk goed in en laat het niet op 1 dag komen, maar leer al van tevoren. Ookal is het even doorlezen, dan weet je toch net iets beter waar het leerwerk over gaat en hoe het in elkaar steekt. Zo is het leren ook makkelijker. Je kunt ook je leerwerk verdelen in stukken als het heel veel of als je het moeilijk vind. Dan doe je de ene dag het ene stuk en de andere dag het andere stuk. Dit moet je dus in je planning invullen.

Heb je standaard dingen waar je heen moet? Bijvoorbeeld sport of in mijn geval mijn verzorgpaard, dan moet je dat dus ook inplannen. Heb je een dag weinig of geen tijd om te leren maar wel de volgende dag een toets? Leer dan de dag ervoor en misschien ook de dag daarvoor. Dan hoef je die dag minder of niks meer te leren.

Large

Dit is heel handig voor bijvoorbeeld je examens en toetsweek. Iedereen die op de middelbare zit weet waar ik het over heb. Succes!

Liefs, Kim

1 opmerking: