maandag 20 mei 2013

Be yourself

Heeeyy girlss,

We hebben er allemaal last van.. De pubertijd, onzekerheid, twijfelen, maar het belangerijkste is het worden beïnvloed door anderen! Iedereen beïnvloed elkaar soms bewust maar ook onbewust. Je kan je bijvoorbeeld anders gaan gedragen als je met een vriend/ vriendin bent, Je kan de kledingsstyle van anderen overnemen maar je kan je ook onzeker gaan voelen over je uiterlijk bij anderen, terwijl dat niet nodig is.
Natuurlijk heb ik hier ook last van, maar ik weet ook hoe ik het opzij kan zetten.
Hier een paar tips om jezelf te durven zijn en lekker zelfverzekerd de zomer in te gaan!

Large

We kunnen vaak niks veranderen aan onze humeur, dat wordt veroorzaakt door de hormonen. Maar we kunnen wel iets veranderen aan onze onzelfverzekerdheid, en ons gedrag.
Onzelfverzekerdheid begint vaak bij andere mensen. Als iemand tegen je zegt dat je lelijk bent, ben je gekwetst, bewust of onbewust. Vaak als iemand gepest is, of wordt, is iemand erg onzeker. Wat ook vaak voor komt is dat je je te dik voelt, of je lelijk voelt wanneer dat niet zo is. Om je zelfvertrouwen terug te winnen is dan ook veel tijd nodig. Maar er zijn nog andere manieren.

Vroeger was ik ook erg onzeker over mijn lichaam, weten hoe ik dat heb gefixt?
Lees verder ☺.

Gek spel
Ik deed vroeger altijd een soort spel met mijn vriendinnen die er mede voor gezorgd heeft dat ik mijn zelfvertrouwen terug kreeg.
We maakten een stapel kaartjes, met allemaal gekke opdrachten erop.
voorbeelden:
- Teken een snor op je gezicht en loop een rondje door het park.
- Loop naar de eerste persoon toe die je ziet en vraag of gras gezond is om te eten.
- Vraag aan een voorbijganger hoe laat het is, terwijl je een horloge om hebt.
Ezo bedachten we er nog tientallen.
Vervolgens moest je een kaartje trekken en de opdracht uitvoeren,
Hoe gekker, hoe beter.

Voor jezelf opkomen
Laat niet over je heen lopen! Dat zorgt ook voor veel onzekerheid,
als iemand je beledigt ,kom voor je zelf op , ookal is dat je moeder, of een leraar.
Oefen desnoods met je vriendinnen.


Verder worden we vaak beïnvloed door anderen. Maar waarom? Kies wat je zelf leuk vind, je hoeft geen merk kleding te dragen, omdat anderen dat doen. Je bent juist stoer als je jezelf durft te zijn! Draag niet een extra laag foundation omdat je vriendin dat mooi vind.
Draag een extra laag omdat jij dat mooi vind en anders niet.
Vergeet niet, je bent een puber, je hebt ups en downs, voelt je soms onzeker, maar je mag dus ook je "I don't give a sh*it" momentjes hebben.
Heb lak aan wat andere mensen van je vinden, be yourself.
















Kisses,
Suus ♥




Geen opmerkingen:

Een reactie posten